HALDUN TANER DRAMALARINING USLUBIY OʻZIGA XOSLIGI
DOI:
https://doi.org/10.37547%20/os/vol-02-01-02-02Muhim iboralar:
turk dramaturgiyasi, Haldun Taner, uslub, drama, kabare teatri, konflikt.Annotatsiya
Mazkur maqolada zamonaviy turk dramaturgiyasining yirik namoyandasi Haldun Taner dramalarining uslubiy oʻziga xosligi ilmiy jihatdan tahlil etilgan. “Günün Adamı” (“Bugunning odami”, 1957), “Dışardakiler” (“Tashqaridagilar”, 1957), “Ve Değirmen Dönerdi” (“Tegirmon hamon aylanar edi”, 1958), “Fazilet Eczanesi” (“Fazilat dorixonasi”, 1960), “Lütfen Dokunmayın” (“Iltimos, tegmang”, 1961) singari dramatik asarlari tadqiq qilingan. Shuningdek, Haldun Taner xarakterlararo konfliktlar vositasida oʻz davrining bir-biriga qarama-qarshi odamlar hayotini dramalari sujetida aks ettirganligi, oʻsha davr nuqtayi nazaridan shiddat bilan kechayotgan ichki kurashlar va ziddiyatlar dramaturg asarlari uchun asos boʻlganligi ochib berilgan. Bertold Brext singari Taner ham dramalarida “epik teatr”ning asosiy belgisi boʻlgan voqeadan “chekinish” va unga yangicha koʻz bilan qarash, “xoli oʻqish” (yuqtirish) qoidasiga ilk asarlaridanoq amal qiladi. Bu Taner dramaturgiyasining oʻziga xosligi, tomoshabinni fikrlash, tahlil etish, hukm chiqarishga daʼvat etish talabi bilan belgilangan edi. Tanerning dramaturgiyadagi yutugʻi shundaki, u epik drama qoidalariga amal qilgan holda dramalarini milliy, xalqqa tanish va yaqin boʻlgan teatr anʼanalari bilan boyitib, tomoshabin eʼtiboriga havola qilganligida edi. Dramaturg Brext anʼanalarini, xususan, kabare teatrini turk dramaturgiyasiga olib kirar ekan, uning maqsadi Yevropa yoki boshqa bir millat madaniyatiga taqlid qilish emas, balki dramaturgiyaning dunyodagi zamonaviy ilgʻor uslublarini turk milliy teatrini rivojlantirishda qoʻllash va tatbiq etishdan iborat edi.
Maqolada uning epik pyesalari va kabare uchun yozilgan dramalari siyosiy va ayni paytda falsafiy teran pyesalardan iboratligi tadqiq qilingan.
Yuklashlar
Загрузки
Nashr etilgan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Ushbu son
Soha
##category.category##
Litsenziya
Copyright (c) 2024 Mehriniso Kayumova
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons XX License...